فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

وبلاگی با مطالب جدید و جذاب و مفید برای شما انشاءالله

۳ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


🔹مسلم بن عقیل نائب امام ، شمارا توی کوچه ای در شهر کوفه می بیند می گوید: اگر با ماهستی برو سلاح بیار از ما پشتیبانی کن، قطعا به او نمی گوییم چند می دهید بیائیم، حقوق مارو در حد یک سرباز مشخص کنید .
🔸قطعا اگر ابن زیاد چند کوچه آنطرفتر استخدام با حقوق کاملا دلچسب داشته باشد ، به او نمی پیوندیم.
🔹چند روز بعد:
🍃 در کوفه نشسته ایم ، باغی داریم هر روز به آن سر می زنیم خبر های جست و گریخته ای آمده که امام حسین(ع) به نزدیک کوفه رسیده اند ولی سپاه ابن زیاد راهشان را بسته اند و نمی گذارند وارد کوفه شوند.
🔸آیا بازهم به خانه و زندگی می رسیم ؟ شب راحت می خوابیم؟ یا شمشیر و اسب را بر می داریم و دائم به اطراف کوفه سر می زنیم ؟ در تاریکی شب دنبال یک رخنه میان سربازان ابن زیاد می گردیم تا از شهر خارج شویم و به امام بپیوندیم؟
🍃چرا وقتی که توفیق خدمت داریم و نیاز نیست در بیابان به دنبال رهبر بگردیم، وقتی که نائب امام تنها نیست، وقتی که لازم نیست محاصره بشکنی و به سختی خودرا به امام برسانی ، وقتی که جبهه انقلاب در جوش و خروش است.
🔹چرا بعضی از ما به صحنه نمی آییم و مثل کارخانه هایی که بودجه یا مواد اولیه ندارند ، افسرده و نیمه افراشته ایم؟!
🔸چرا بعضی ها با وجودی که می دانند نائب امامشان فرموده شبیخون فرهنگی است، بازهم اگر برای جبهه فرهنگی بخواهند قدمی بردارند باید در قبال وجه باشد؟
🍃چه تخصص های فرهنگی و مدیران قوی که در خانه نشسته اند منتظر کاری هستند با قراردادی کاملا حسابشده و دریافتی در خور شأن!! مگر نمی دانند که روزی دست خداست و آنچه روزی باشد قطعا به آن می رسیم.
🔹حتما باید نائب امام، جملات صریح تری بگوید؟!
🔸وقتی می فرماید من شمشیر به دست دارم چپ و راست می زنم به شما هم اجازه می دهم آتش به اختیار عمل کنید، دیگر منتظر چه هستیم؟
🔹منتظریم علی(ع) و فاطمه(س) در کوچه های مدینه به در منزل ما بیایند؟
🔸یا این تجربه تاریخی را هرگز نخواهید گذاشت تکرار شود و این بار همیشه مائیم که جلو خانه ایشان حاضر خواهیم شد و اعلام آمادگی می کنیم؟
 

  • سید محمد حسین مرکبی
  • ۰
  • ۰


🔸روزی در منزل هوشنگ انصاری دعوت داشتیم، آرام که تازه سناتور شده بود پرسید چرا دولت ایران در مذاکرات سیاسی با همسایگان خود در قرار دادها ناچار می شود همواره گذشت کند و همیشه ما بازنده ایم. مثل رودخانه هیرمند با افغانها که زور می گویند و با شوروی که ناچار برای پس گرفتن طلاهای خودمان که آنجا امانت بود از مقداری اراضی جزیره فیروزه در بحر خزر صرف نظر کردیم در مورد ترک ها و عراقی ها هم همین طور.
🔹همه سکوت کردند ، من گفتم چون غالب ایرانی ها به مناصب خود چسبیده اند و حاضر نیستند صریح بگویند خلاف مصالح کشور امضا نمی کنند. خارجی ها خصوصیات اخلاقی مارا درک کرده بودند می دانستند اگر مقاومت کنند از جانب مقامات بالاتر به هیأت ایرانی دستور داده می شود کوتاه بیایند.
🔸یک روز ادلای استیونسن سفیر دایم آمریکا در سازمان ملل هنگام صرف قهوه با دکتر مهدی وکیل که سفیر دایم ایران در سازمان ملل بود گفته بود: شماایرانی ها در مذاکرات با ما غالبا تسلیم می شوید. اگر برای خفظ منافع کشورتان مشت روی میز بکوبید و بگویید نه ، هیچ طوری نمی شود و ما ناچار راه خانه خودمان را می گیریم و بر می گردیم.
✔️منبع: کتاب در کریدورهای وزارت خارجه چه خبر نوشته: مجید مهران//ص472
@tarikhye

  • سید محمد حسین مرکبی
  • ۰
  • ۰


1: سفر ایشان در جهت حمایت از امام زمان خودش بود ولی ظاهرش دیدار از برادر.
2: این حرکت در زمان حکومت یک ظالم بود و طبعا احتمال خطر داشت.
3: سفر ایشان با بدرقه و استقبال طرفداران راه اهل بیت همراه بود و این یعنی مردم بی تفاوت نبودند.
4: حکومت هم بی تفاوت نبود و همین مقدار حرکت مردمی را تحمل نکرد و با اقدام نظامی سعی داشت طرفداران اهل بیت را متفرق کند.
5: حرکت جهادی نخبگان و خواص جامعه می تواند موج آفرین باشد. نخبگان منحرفی هم که امروزه به کشورهای استکباری می پیوندند تا مدتها در راه باطلشان، موج آفرین می شوند.
6: زن اگر در راه خدا گام بردارد هیچ کم و کاستی برای الگو شدن ندارد.
7: ائمه فرزند زیاد داشتند، آن فرزندی توانست اثر گذار باشد که عالم و دانشمند باشد.
8: خداوند مجاهدین راهش را حمایت می کند، زن باشند یا مرد، پیر باشند یا جوان.
9: برای رسیدن به مقصود باید حرکت کرد، نشستن خطاست.
10: حرکت و قیام در راه خدا آنقدر برکت دارد که هرچه از آن برداری کم نشده بلکه بیشتر می شود، چنانکه بارگاه این بزرگان ، با گذشت زمان ، جذاب تر و اثر گذارتر می گردد.
@tarikhye

  • سید محمد حسین مرکبی