فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

وبلاگی با مطالب جدید و جذاب و مفید برای شما انشاءالله

۳ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

انتشار کتابی جالب

[✅ «من یک دخترم» با هدف آموزش حل تعارض‌ها منتشر شد

📌 مجموعه سه جلدی «من یک دخترم، حرف‌هایی درباره زندگی دخترانه» با هدف آموزش حل تعارض‌ها و مهارت تصمیم‌گیری از طرف انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار نشر شد.

♦️  همه افراد به ویژه نوجوانان به خاطر چالش‌ها، دغدغه‌ها و مسائلی که در گذر زندگی عادی و معمولی برایشان پیش می‌آید نیازمند این هستند که بتوانند مهارت‌های زندگی را به صورت عملی‌تر، زنده‌تر و قابل لمس‌تر تجربه، تمرین کنند و یاد بگیرند.

♦️ مهارتی که زمینه‌سازی می‌کند چگونه با کمک توانایی و پتانسیل‌های درونی خودشان راه درست را از راه نادرست تشخیص دهند و تصمیم مناسب‌تری را نسبت با مسائل گوناگونی که با آن روبرو می‌شوند اتخاذ کنند.
http://hvasl.ir/news/527343
🆔 @hvasl_ir

  • سید محمد حسین مرکبی
  • ۰
  • ۰

هواپیمای مقدس

هواپیمای مقدس

واقعیت است که خیلی از سیاسیون ما بودند و هستند، که می ترسند و روشان نمیشود بگویند فلان سلاح را داریم و در وقت خودش علیه دشمنان بشریت استفاده می کنیم. می گویند شاید جو متشنج شود یا آنها صدای اعتراضشان بلند شود!

الگوی استفاده از سلاح را خداوند در قرآن به زبانهای مختلف و بارها تکرار کرده بدون ترس از جوسازی دشمن حتی در سوره والعادیات جمله عجیبی بیان فرموده ، این قدر مقام جنگ و جهاد در راه خدا را محترم می شمارد که به جرقه زیر سم اسب مجاهدان در راه خدا قسم یاد می کند!!

جای دوری نرویم ، بعضی از خانمهای غرب گراهم از سلاح حجاب به خاطر همین جوسازی دشمن کناره می گیرند، در حالی که جا دارد به چادر و حجاب خود به عنوان یک موجود مقدس قسم بخورند.

یک سیاسی غربگرا معمولا نامی از جنگ بدر و احد و جهاد های اسلامی نمی برد، نکند جنگ طلب معرفی شود، یعنی به تاریخ و فرهنگ خودش ظلم می کند. خود کم بینی از همین جاها شروع می شود.

اگر بخواهیم الگو بگیریم امروز باید سیاسیون ما به چرخهای هواپیمای جنگنده مان بنازند و قدرت و دقت موشکمان را به رخ دشمنان بکشند، چون موشک و هواپیما وقتی در راه خدا پرواز می کند مقدس می شود، اینهاست بخشی از راهبرد عزت اسلام و تضعیف دشمن.

  • سید محمد حسین مرکبی
  • ۰
  • ۰

کمبل بن زیاد

یکی از شیعیان خاص و نزدیک امام علی (ع) بود، که دعای کمیل را از امام نقل نمود .

شخصیت لایقی که علی (ع) علم و عرفان را به او آموخت ، به قدری رشد کرد که رازدار امام به حساب می آمد.

در عبادت و پارسایی در میان یاران امام، نمونه بود.

امام علی (ع) در زمان خلافت خود، کمیل را فرماندار «هیت»(یکی از شهرهای عراق) قرار داد.

در تهاجمی که سپاه معاویه برای غارت به شهر هیت انجام دادند، کمیل دچار اشتباه محاسباتی شد ، دشمن توانست به شهر هیت دست یابد و خسارت قابل توجهی وارد کند ، امام در نامه ای توبیخ آمیز، اورا مورد خطاب قرار دادند:

خلاصه ای از نامه امام به کمیل: ((سستی انسان در انجام آن چه بر عهده او گذارده شده و اصرار بر انجام آن چه در قلمرو وظیفه او نیست، یک ناتوانی روشن و هلاک کننده است . تو به اهل «قرقیسا» حمله کردی ولی از نگهبانی مرزهایی که تحت ولایت تو بود، باز ماندی...

نه بازوی توانمندی داری و نه ترس در دل دشمن ایجاد می کنی ، نه از اهل شهر، پاسداری خوب انجام می دهی و نه رهبرت را از دخالت در امور آنجا بی نیاز می سازی.)) - نامه 61 نهج البلاغه

کمیل بعدا برای جبران این کوتاهی خود به بخشی از سپاه معاویه لطمه زد ، امام ضمن دعای خیر به او و لشکریانش، به او سفارش کردند که باید بعد از این هر مهمّ که پیش آید نخست مرا از کیفیت آن خبر دهی تا آنچه صلاح کار باشد بازگویم ».[ الفتوح، ترجمه، ص 716.]

به جهت اهمیت مقام و زبان مؤثرش، در سن نود سالگی، حجاج بن یوسف نتوانست حق گویی اورا تحمل کند و اورا به شهادت رساند.

  • سید محمد حسین مرکبی