فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

وبلاگی با مطالب جدید و جذاب و مفید برای شما انشاءالله

  • ۰
  • ۰

746- چاخان پذیر ؟!

746- چاخان پذیر ؟!
✖چه افرادی را می توان با چاخان و زبان بازی به رفتارهای غلط واداشت؟
✖هر کس مانند ابوموسی اشعری هنداونه زیر بغلش جا بگیرد، هر کس حرف چاپلوسان را باور کند ✖وقتی می گویند: تو خیر و صلاح امت را بهتر می دانی ، تو عاقل و میانه رویی.
✖تو از اول گفتی جنگ منفور است، این خونها محترم است ، گفتی با گفتگو بهتر می توان به نتیجه رسید.
✖هر کس را بتوان با جملاتی از این قبیل، فریب داد و باد به دماغش انداخت ، اگر مقام و مسؤلیتی دارد، باید بترسد چون زمینه دارد که به ابوموسی اشعری زمان تبدیل شود .
✖ابوموسی چنان مغرور شده بود که فقط خودش را قبول داشت، وقتی عمروعاص می گفت شما از اصحاب رسول خدایی من قبل از شما، لب به غذا نمی زنم ، احساس خود باوریش گل می کرد و به صداقت عمروعاص اطمینان می کرد.
✖خودرا در رده معصومین(ع) می دید و با برداشت از آیه و حدیث ، روش امام زمان خودرا اشتباه می خواند و مردم را بر ضد امام تحریک می کرد.
✖می بینیم که تاریخ ممکن است بارها و بارها تکرار شود. پس نخبگان بهتر است مواظب گفتار و رفتار خود باشند و تقوی را فراموش نکنند.
✖چاخان پذیری از نوجوانی و جوانی در فرد رشد می کند، اهمیت تربیت نسل نو از این جا مشخص می شود. گاهی یک نفر مثل ابوموسی می تواند با جهل یا غرورش، هزار سال تاریخ را عقب ببرد.
@tarikhye

 

  • ۰۲/۰۲/۲۰
  • سید محمد حسین مرکبی

تربیتی

نسل نو

نوجوان

چاخان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی