فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

وبلاگی با مطالب جدید و جذاب و مفید برای شما انشاءالله

  • ۰
  • ۰


پا برهنه سینه می زد:🔻
✖️رضاخان قبل از رسیدن به حکومت، در ایام عاشورا در قزاقخانه تعزیه برپا می‌ کرد و در حالی که کاه بر سر می‌ ریخت، جلوی دسته‌  سینه ‌زنی، پا برهنه سینه می‌ زد ، شب شام غریبان، شمع به دست می‌گرفت و به مسجد می‌ رفت.
🔸در ماه رمضان روزه می‌گرفت و به تمام افراد تحت امر فرمان ‌داده بود دستورات مذهبی را اجرا کنند. این رفتار‌ها سبب شد رضاخان نزد افراد متدین محبوبیت زیادی کسب کند.
✖️او از نفوذ روحانیت در جامعه ایران خبر داشت و می‌دانست چنانچه نیت ضد دینی خود را آشکار کند، رسیدن به قدرت برایش غیرممکن خواهد بود.
🔸به همین دلیل پس از انقراض سلسله قاجار، فعالیت‌ هایی را در جهت حمایت از قوانین اسلامی شروع کرد، تا از این طریق در دل مردم و روحانیت نفوذ کند.
✖️شگردهای او نتیجه داد و سبب گردید روحانیون از مجلس بخواهند رضاخان را جانشین احمدشاه کند، رضاخان هم به این کوره دمید ، بارها به قم ‌رفت و با علمای برجسته قم ملاقات کرد.
🔸ریاکاری‌ او حتی علمای نجف را هم تحت ‌تأثیر قرار داد، به گونه‌ ای که بخاطر تقدیر از او برایش تمثال حضرت علی(ع) را فرستادند!
•▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️•
«شماره ردیف 716»
کانال پنجره ای به تاریخ// در ایتا - سروش - گپ
 @TARIKHYE

  • ۰۱/۱۱/۱۶
  • سید محمد حسین مرکبی

رضاخان

قاجار

قزاق

مسجد

نجف

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی