فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

وبلاگی با مطالب جدید و جذاب و مفید برای شما انشاءالله

  • ۰
  • ۰

قاشق های بدلی در مسافرت:

به مناسبت میلاد نگین سبز عالم هستی/ خاتم پیامبران:

 در تاریخ آمده روزی برای پیامبر صلی الله علیه و آله پالوده ای سرد و گوارا آوردند، ایشان نخوردند گفتند جسم خودار به این لذت ها عادت نمی دهم.

 در حالی که پالوده برای بدن مضر نبود ولی برای تقویت روح ایشان مضر بود، روز دیگر، همسرشان پرده ای زیبا و رنگارنگ در خانه نصب کرده بود، به همسرشان فرمودند آن را از جلوی چشمم بردار ، مرا یاد دنیا می اندازد. ایشان در دنیا زندگی می کردند ولی به یاد آخرت بودند ، برای همین بود نمی خواستند چیزی که یاد دنیا را در فکر ایشان پر رنگ می کند و آن را مهم جلوه می دهد در مسیر زندگی شان باشد.

اگر در سفر باشیم و دو دست قاشق خریده باشیم اولی اعلا و گران قیمت ، دومی ارزان و جنس بدل، بدیهی است که در سفر از قاشق های بدل استفاده می کنیم و قاشق های اعلا را داخل چمدان می گذاریم، می گوییم باشد برای زمانی که به شهر خود می رسیم .

دنیا همان محل سفر است باید از ارزان ها و بدل ها استفاده کنیم و بهترین اقلام را تهیه کنیم و بفرستیم تا خانه آخرت را تجهیز کنند تا زندگی خوبی را در آن جا داشته باشیم چون اصل آنجاست و این جا مسافرخانه است.

  • ۰۱/۰۷/۲۱
  • سید محمد حسین مرکبی

نظرات (۱)

دنیا و زیباییهاش مخلوق خدا هستن باید استفاده کرد

پاسخ:
فکر کنم مطلب رو خوب نگرفتین/ خواهش می کنم دوباره بخوانین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی