فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

وبلاگی با مطالب جدید و جذاب و مفید برای شما انشاءالله

  • ۰
  • ۰

#خاطرات_دست_اول_از_تاریخ_انقلاب_اسلامی
🔻خاطره پنجم: ماجرای قمه کشها
🔸گوینده خاطره آقای طحان از فعالان انقلاب در منطقه خواجه ربیع مشهد:
❌چند ماه به پیروزی انقلاب مانده بود، در منطقه خواجه ربیع مشهد یک شعبه نفت وجود داشت که نفت چند شهرک اطراف را تامین می کرد، مردم گاهی یکی دو روز صف می ایستادند نوبتشان نمی شد، بعد از چند روز که بالاخره نفت به شعبه خواجه ربیع می رسید، تازه سر و کله قمه کشها و زنجیر کشها پیدا می شد.
❌ این افراد اصلا صف نمی ایستادند، بمحض این که خبر می شدند نفت آمده، می آمدند مردم را کنار می زدند و بخش زیادی از نفت را می ریختند داخل تانکر و برای خود و دوست و آشنا می بردند ، مردم عادی حریف آنها نبودند، پلیس دوران شاه هم، در خواجه ربیع، قدرتی نداشت.
🌸🍃چند جوان انقلابی جمع شدیم ، به مسؤل شعبه گفتیم شما نفت را که تحویل گرفتی تمام پولت را یک جا از ما بگیر و برو خانه ات، توزیع را بگذار ما انجام دهیم ، قبول کرد.
🌱🌸لیست مردم را به تفکیک محله تهیه کردیم ، بجای این که مردم بیایند صف بایستند و ساعتها در سرما اذیت شوند، قرار شد ما نفت را به نزدیک منازل ببریم بدون هزینه حمل و نقل ، منظم و بدون معطلی.
🌸🌀شبها تا صبح در سکوت و خلوت شب مشغول توزیع نفت می شدیم ، صبح که میشد نفت هر کوچه را به یکی از منازل آن کوچه تحویل داده بودیم، چون نیمه شب نمی شد همه مردم را بیدار کرد و نفت را تحویل داد.
🔆🍃صبح هر کس بدون زحمت از آن منزلی که گالن های نفت در آنجا بود ، سهمیه را که در ظرفش ریخته شده بود تحویل می گرفت.
⚔️تهدید های شدیدی از طرف خانها و لاتها انجام شد که جلوی آنها ایستادیم و ارزش تکریم مردم و عدالت را این قدر بالا می دیدیم که حاضر به مقاومت در برابر تهدید جانی شدیم.
🔆🔅چندین نفر با ما بطور رایگان در این طرح بزرگ همکاری داشتند ، جالب است که این توزیع کنندگان ، سهمیه شان مانند بقیه، همان یک گالن بود، مثل بقیه، وقتی نوبت کوچه آنها شد نفت می گرفتند ، بدون هیچ امتیاز و اولویت.
🔆🔅این فقط یکی از خدمات مسجد ، در منطقه خواجه ربیع مشهد بود.
🔅🌱🌷🌺🌸🌱🔅

  • ۰۰/۱۱/۱۴
  • سید محمد حسین مرکبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی