فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

وبلاگی با مطالب جدید و جذاب و مفید برای شما انشاءالله

  • ۰
  • ۰

613- بخش هایی از تاریخ شفاهی معاصر:  

بسم الله الرحمن الرحیم //دو سه سالی است خاطرات دوران انقلاب رو که کمتر هم از آنها یاد میشود از دوستان جمع آوری و در فضای مجازی یا در جلسات منتشر می کنم ، از شما هم خواهشمندم خاطره ای اگر از آن زمان دارید یا شنیدید که جذابه برای من بفرستید، ذیلا نمونه ای را که قبلا تهیه شده تقدیم می کنم:

#خاطرات_دست_اول_از_تاریخ_انقلاب_اسلامی/خاطره چهارم

گوینده خاطره : رمضانعلی انتظاری(از همکاران در مشهد)

روزهایی که تازه داشت انقلاب اوج می گرفت من در نیشابور طلبه بودم ، شبها در حجره مدرسه می خوابیدم ، یک روز شنیدم طلبه ها در قم اعلامیه هایی پخش می کنند و در آنها رژیم طاغوت را مورد نقد قرار داده و شعارهای انقلاب را نشر می دهند.

وقتی شب شد چند برگه برداشتم روی هریک شعاری نوشتم مانند: مرگ بر شاه خائن ...

این برگه ها را تقریبا ساعت 2 نیمه شب که خیابان اصلی شهر نیشابور ، خیلی خلوت بود با احتیاط و سرعت، به شیشه دو بانک چسباندم ، چسب های خوبی هم تهیه کرده بودم که به این سادگی کنده نشود، دو اعلامیه دیگر را هم یکی به ورودی مسجد جامع شهر و دیگری را سر چهار راه چسباندم.

به مدرسه علمیه برگشتم موقع نماز صبح شده بود ، نماز خواندم و خوابیدم ، ساعت حدود 7 صبح از خواب بیدار شدم بعد از انجام یکی دو کار به خیابان رفتم ببینم نتیجه کارم چه بوده ، به مقابل بانک رسیدم، دیدم تمام کارمندها آمده اند بیرون و با جدیت تمام، دارند با کاردک و آب، اطلاعیه را پاک و شیشه را تمیز می کنند، خوشبختانه چسب ها آنقدر محکم بود که کنده نمی شد.

 به بانک بعدی رفتم همین وضعیت بود، به مسجد جامع رفتم هنوز اطلاعیه نصب بود، سر چهارراه هم اطلاعیه هنوز سر جایش بود.

از آنشب به بعد چون ساواک بو برده بود طلبه ها منشأ این کار باشند هر شب دو پلیس تا صبح مقابل در حوزه علمیه نگهبانی می داد.

  • ۰۰/۱۱/۱۰
  • سید محمد حسین مرکبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی