فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

وبلاگی با مطالب جدید و جذاب و مفید برای شما انشاءالله

  • ۰
  • ۰

چاخان پذیر !

612- چاخان پذیر ؟!
🔅هر کس مانند ابوموسی اشعری باشد و بتوان هنداونه زیر بغلش داد ، به هر کس بتوان با چاپلوسی گفت تو زبان مردم را می فهمی ، تو خیر و صلاح امت را بهتر می دانی ، تو تند رو و دشمن تراش نیستی ، تو از اول گفتی جنگ منفور است، این خونها محترم است ، تو گفتی با گفتگو بهتر می توان به نتیجه رسید. تو گفتگوی تمدنها را کلید زدی ، تو گفتی موشک ها را کنار بگذارید ، امروز زمان تعامل و گفتار است نه زمان اعدوا لهم مااستطعتم.(1)
تو گفتی امروز زمان عرضه اسلام رحمانی است.
🌀هر کس را بتوان با این جملات فریب داد و باد در دماغش انداخت ، باید بترسد زیرا که زمینه دارد تا به ابوموسی اشعری زمان تبدیل شود .
🌀ابوموسی چنان مغرور شده بود که فقط خودش را قبول داشت، وقتی عمروعاص می گفت شما صحابه رسول خدایی من قبل از تو، لب به غذا نمی زنم ، صد در صد به عمروعاص اطمینان می کرد و بر خود باوریش می افزود، خودرا در رده معصومین(ع) می دید و در مهمترین مسائل که همان تصمیم نهایی برای جنگ یا صلح بود، نظر می داد و بجای قبول فرمان خدا و ولی او، مخالف ایشان حرکت می کرد ، به همین قانع نبود، با تبلیغ و کمک گرفتن از آیه و حدیث ، روش امام زمان خودرا اشتباه می خواند و اراده مردم را تضعیف می کرد.
❌می بینیم که تاریخ ممکن است بارها و بارها تکرار شود. پس ضروری است همگی، خصوصا نخبگان مواظب رفتار خود باشند.
1-  سوره انفال آیه 60
---------------------------------

کانال تاریخ اسلام در ایتا  eitaa.com/tarikhye

در سروش splus.ir/tarikhye

 در گپ https://gap.im/tarikhye

  • ۰۰/۱۱/۰۹
  • سید محمد حسین مرکبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی