فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

وبلاگی با مطالب جدید و جذاب و مفید برای شما انشاءالله

  • ۰
  • ۰

802- پرورش انسانهای بزرگ در کوره حوادث:
✾حضرت فاطمه (س) همراه پدر و مادر، محاصره اقتصادی شعب ابوطالب را تحمل کردند. در آن زمان ایشان حدود چهار سال داشتند. سختی ها و گرسنگی های شعب ، در تاریخ کم نظیر است.
✾بالاخره محاصره در شعب به اتمام رسید، ولی ناگاه کشتی زندگی فاطمه (س) دوباره دچار طوفان شد و فاطمه کوچک، مادری بسیار مهربان را از دست داد ، در حقیقت در میان شهری پر از مشرک و مردمی که بر سر پدرش خاکروبه می ریختند، تنها ماند.
✾اگر از زاویه دیگر نگاه کنیم: این است روش خدا در برنامه ریزی برای خودسازی انسان های برتر، همسری سخت با وفا را از پیامبر(ص) می گیرد و مادری دلسوز را از فاطمه(س) !!!
✾آیا برای زندگی کوتاه حضرت فاطمه (س) ، برنامه ای فشرده تر از این جهت خودسازی می توان تدوین کرد !!
عجیب است که قبلا خداوند همین برنامه را در مورد پیامبرش پیاده کرده بود، پدر و مادر پیامبر تا سن پنج سالگی ایشان، هردو از دنیا رفتند!!!!
✾اینک فاطمه می بیند گاه مشرکین مکه به پدرش ناسزا مى گویند و او کوچک تر از آن است که کاری از دستش برآید.
✾این کودک با گرفتاری های ریز و درشت، هر روز بزرگ و بزرگتر می شود تا زمانی که با کوله باری انباشته از تجربه هجرت و صبر و شکیبایی، همسر بزرگترین جهادگر دوران خود می شود و فرزندانی شجاع را تربیت می نماید، که برای همیشه  در تاریخ الگو می شوند.
@tarikhye

  • ۰۲/۰۹/۰۹
  • سید محمد حسین مرکبی

فاطمه سلام الله علیها

کوره

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی