فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

فرهنگ و زندگی

نکات جذاب و حتی الامکان مفید برای نسل جوان

وبلاگی با مطالب جدید و جذاب و مفید برای شما انشاءالله

  • ۰
  • ۰


▪️دستگاه خلافت در زمان امام عسکری مراقب بود امام فعالیت سیاسی نداشته باشند. ولی امام اقدامات پنهانی سیاسی را رهبری می کردند که از چشم جاسوسان دربار، به دور می ماند.
🔸«عثمان بن سعید » که از نزدیک ترین یاران امام بود، زیر پوشش روغن فروشی، فعالیت می کرد پیروان آن حضرت، پیامی را که می خواستند به امام تحویل دهند، به وسیله او به امام می رساندند.
یک روز «داود بن اسود»، خدمتگزار امام ، مأمور می شود چوبی را به عثمان بن سعید برساند.
▫️می گوید: چوب را گرفته، روانه شدم. در راه به یک سقّا برخوردم. قاطر او، راه مرا بست. سقا از من خواست حیوان را کنار بزنم. چوب را بلند کردم وبه قاطر زدم. چوب شکست ، وقتی محل شکستگی آن را نگاه کردم، چشمم به نامه ای افتاد که داخل چوب بود؛ به سرعت چوب را زیر بغل گرفته، برگشتم.
➕وقتی به در خانه امام رسیدم، «عیسی»، خدمت گزار امام ، کنار در منتظرم بود ، گفت: آقا و سرورت می گوید: چرا قاطر را زدی و چوب را شکستی؟
▪️گفتم: نمی دانستم داخل چوب چیست؟
🔸امام علیه السلام فرمود: مبادا بعد از این چنین کاری کنی. اگر شنیدی کسی به ما ناسزا هم می گوید، راه خود را بگیر و برو و با او بحث نکن،  ما، در شهر و دیار بدی به سر می بریم. تو فقط کار خود را بکن.
▫️این ماجرا نشان می دهد که امام، نامه هایی را که سرّی بوده، در میان چوب، جاسازی می کرد و برای نماینده خود می فرستاد.
✔️کانال پنجره ای به تاریخ در ایتا – سروش و گپ @tarikhye

  • ۰۱/۰۷/۱۲
  • سید محمد حسین مرکبی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی